Choď na obsah Choď na menu
 


Pomoc

14. 2. 2013

Kupónka

Hodnota akcií

http://akcionar.sk/osma/

Kto vám pomôže v núdzi.

- Integrovaný záchranný systém: 112 (sprostredkuje privolanie polície, hasičskej i záchrannej služby

- Polícia: 158

- Mestská polícia: 159

- Hasičská a záchranná služba: 150

- Elektrina : 0800 123 332 (nonstop nahlasovanie)

- NAMONT havarijná služba: 6632 56 66 (nonstop)

- Plyn: 642 75 07 (nonstop nahlasovanie)

- Lekárska služba prvej pomoci pre dospelých i deti: 643 41 65, 16 183 Košice

- Linka dôvery: 622 23 23 (v prevádzke nonstop) 

- Linka nádeje: 644 11 55 (v prevádzke nonstop) 

- Linka detskej dôvery: 0800 11 78 78

- Senior linka: 0800 172 500

- Centrum pre liečbu drogových závislostí: 622 28 48

- Interná ambulancia CPO,VI. pavilón na Rastislavovej 43: 615 22 53 (nonstop) Košice 

- Ambulancia Kliniky úrazovej chirurgie, II. pavilón na Rastislavovej 43: 615 23 15 (nonstop) Košice

- Lekárska služba prvej pomoci Kliniky stomatológie a maxilofaciálnej chirurgie, V. pavilón na Rastislavovej 43: 615 28 33 (počas sviatkov nonstop, pracovné dni od 16.00 do 7. 00 hod.) Košice

- Ambulancia maxilofaciálnej chirurgie, V. pavilón Rastislavovej 43: 615 28 20 (nonstop) Košice

- Ambulancia Kliniky ORL a chirurgie hlavy a krku 9. poschodie monoblok, Tr. SNP č. 1 : 615 25 54 (v prevádzke nepretržite) Košice

- Centrálne prijímacie oddelenie interná ambulancia, prízemie monobloku, Tr. SNP č. 1: 640 3118 (nonstop) Košice

- Centrálne prijímacie oddelenie traumatologická ambulancia, prízemie monobloku, Trieda SNP č. 1: 640 31 29 (nonstop). Vo FNLP budú počas sviatkov v prevádzke aj ďalšie ambulancie. Košice

Na telefónnom čísle 0800 172 500 pomáhajú starším z celého Slovenska

Ľudia sa občas dostávajú do situácií, kedy si nevedia rady. Ak majú šťastie, pomôže im niekto z blízkych, či priateľov. Sú však aj takí, ktorí túto možnosť nemajú. Aj pre nich boli zriadené rôzne linky dôvery.

Funguje však aj jedna špeciálna. Volá sa Senior Linka (0800 172 500) a pomáha riešiť rôzne problémy prevažne starším občanom. Za svoj vznik môže ďakovať neziskovej organizácii Fórum pre pomoc starším.

Linka funguje pre celé Slovensko. Jej prevádzkovateľom umožňuje monitorovať problémy starších v rámci celého Slovenska, spracovávať správy, predkladať návrhy na riešenie. Získavajú tak komplexný prehľad o najčastejších problémoch starších aj s ohľadom na regióny. Jej prezidentka priznáva, že v začiatkoch čakali problémy. Boli prekvapení, že hneď v prvých dňoch bol o túto službu mimoriadny záujem. Približný odhad bol cca 250 volajúcich z celého Slovenska.

Na číslo Senior linky zatiaľ volajú častejšie ženy ako muži. Vychádza  to i z poznania, že práve ženy žijú častejšie osamelo. Sú zraniteľnejšie, ale majú aj viac odvahy sa so svojimi problémami obrátiť na iných a tiež sa neostýchajú prosiť o pomoc. Ženy sú tiež častejšie objektmi týrania a zneužívania. Veková skupina sa nedá určiť, v rámci linky sa totiž zachováva anonymita. Ak niekto potrebuje konkrétnu a odbornú pomoc, svoje údaje ochotne poskytne sám. Môže tiež poslať aj písomnou formou opis svojho problému, či doklady na riešenie právnych alebo odborných problémov.

Najviac volajúcich zaznamenávajú z východného Slovenska. Práve tu je situácia starších najproblematickejšia. Problémy, ktoré majú sú rôzne. Sú to predovšetkým medziľudské vzťahy, samota, chudoba, nedostatok služieb, problémy so zabezpečením opatrovateľskej služby, neposkytnutím potrebných príspevkov na zdravotné pomôcky a zhoršením ich situácie. Veľa je problémov s nedostatkom možnosti umiestnenia do penziónov a sociálnych zariadení. Mnoho starších ľudí sa stretáva aj s problémami v rámci dedičských konaní, prepisov majetku na svojich príbuzných a tým vznik problému s bývaním. Tiež s neúctou a psychickým vydieraním, či týraním.

Linka zamestnáva štyri na túto činnosť vyškolené pracovníčky. V rámci prvého kontaktu poskytujú najdôležitejšie informácie, rady a pomoc. Informujú, kde a na koho sa môžu seniori obrátiť a kto je kompetentný ich problém riešiť. Tiež to, aké sú jeho práva, prípadne ako si ich žiadať a uplatňovať. Ak je problém zložitý a vyžaduje si odbornú pomoc a poradenstvo, spolupracujú s právnikom, lekárom a psychológom, ktorí poskytnú odbornú radu.

Ľudia môžu volať každý pracovný deň od 9.00 do 17.00.

Mimo týchto hodín je v prevádzke odkazovač a nahrávač, kde občan môže popísať svoj problém a zanechať na seba kontakt. Podľa konkrétnej situácie a problému mu zavolajú či riešiajeho problém iným spôsobom.

 

 

Komentáre

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.